Užitečné dokumenty a odkazy pro magisterské studenty

Užitečné dokumenty a odkazy pro školitele a uchazeče o školitelství

Těžištěm magisterského studia na PřF UK v Praze je zpracování a obhájení diplomové práce. Na rozdíl od bakalářské práce by diplomová práce na katedře genetiky a mikrobiologie měla mít především experimentální charakter, tzn. student pod vedením svého školitele samostatně pracuje na zadaném odborném tématu a získává původní vědecké výsledky, které specifickou formou zpracuje a interpretuje. Zároveň pak musí své výsledky a jejich interpretaci veřejně prezentovat při obhajobě diplomové práce, která je součástí státní závěrečné zkoušky. Jak na katedře genetiky a mikrobiologie probíhají obhajoby diplomových prací se můžete dozvědět zde.

Vzhledem k pracovně i časově náročnému charakteru výzkumu v oblasti genetiky, molekulární biologie, mikrobiologie a virologie je velmi žádoucí, aby se student začal zajímat o možnost vypracování diplomové práce co nejdříve, případně začal docházet do příslušné laboratoře již v průběhu bakalářského studia.

Přímo na katedře je možné se v rámci diplomové práce experimentálně věnovat výzkumným tématům, na kterých pracují jednotlivé laboratoře katedry. Katedra však díky své široké spolupráci s různými výzkumnými ústavy AV ČR, výzkumnými laboratořemi lékařských fakult UK i dalších institucí v oblasti zdravotnictví, případně výzkumnými ústavy rezortu zemědělství umožňuje svým studentům magisterského studia zaměřit téma jejich diplomové práce prakticky jakýmkoli směrem.

Aktuální nabídka témat diplomových prací pod garancí katedry

Kromě výše uvedené nabídky témat diplomových prací je možné se individuálně dohodnout i na tématech dalších, a to jak s interními školiteli na katedře genetiky a mikrobiologie, tak na různých externích pracovištích (v tomto případě je vždy vhodné předem zkonzultovat navrhované téma/školitele i s katedrovým studijním poradcem pro  příslušný program/specializaci. Vědečtí a akademičtí pracovníci, kteří dosud v rámci příslušného programu neškolili žádného diplomanta, musí být předem schváleni garantem! Více informací podají katedroví studijní poradci).

Diplomová práce se odevzdává pouze v elektronické podobě vložením do SIS (do složky označené Řešení). Zároveň se do SIS vkládá i anglický a český abstrakt a anglická a česká klíčová slova. Je nutné, aby název práce (neplést s Tématem práce) uvedený v SIS přesně odpovídal názvu práce uvedenému v PDF souboru, a aby odpovídal i jazyk, ve kterém je práce psaná - před definitivním vložením si to zkontrolujte!

Nejrůznější užitečné informace týkající se především formální stránky diplomové práce můžete nalézt zde:

Doporučení a pokyny pro přípravu diplomové práce k obhajobě na katedře genetiky a mikrobiologie PřF UK

Počty diplomových prací obhájených na katedře za posledních 20 let jsou v souhrnné podobě (s rozlišením jednotlivých školitelských pracovišť) znázorněny na následujícím grafu (bývá aktualizován průběžně vždy po skončení jednoho z období magisterských obhajob; definitivní počty jsou tedy upřesněny vždy až po skončení příslušného akademického roku):

Konkrétní úspěšně obhájené diplomové práce i s odkazy na ně (pokud jsou v rámci Digitálního repozitáře Univerzity Karlovy k dispozici) najdete v následujícím přehledu po jednotlivých obdobích / letech (postupně sem budou přidávány i údaje o ještě starších pracích):