Užitečné dokumenty a odkazy pro bakalářské studenty

Užitečné dokumenty a odkazy pro školitele a uchazeče o školitelství

Nedílnou součástí bakalářského studia na PřF UK v Praze a součástí státní bakalářské zkoušky je napsání a obhájení bakalářské práce. Tyto práce vznikají pod garancí jednotlivých kateder biologické sekce a mohou být vedeny jak interními, tak externími školiteli (včetně doktorandů). Mají rešeršní charakter (obvykle jsou zaměřeny na relativně úzké téma, které se může, ale také nemusí přímo vztahovat k výzkumné problematice řešené na pracovišti školitele). Téma bakalářské práce si studenti vybírají nejpozději na začátku 3. ročníku bakalářského studia, je však vhodné se o možnost vypracování bakalářské práce začít zajímat již dříve.

Aktuální nabídka témat bakalářských prací pod garancí katedry

Kromě výše uvedené nabídky témat bakalářských prací vypsaných přímo v SIS je možné se individuálně dohodnout i na tématech dalších, a to jak s interními školiteli na katedře, tak na různých externích pracovištích. Pro doporučení těchto různých pracovišť kontaktujte příslušné studijní poradce katedry; předtím byste však měli mít alespoň obecnou představu o tom, jaká výzkumná oblast vás zajímá (např. virologie, dědičné choroby člověka, rakovina, buněčná signalizace, poškození DNA, forenzní genetika, studium kvasinek ... fantazii se meze nekladou, i když samozřejmě existují určité oblasti výzkumu, kde je obtížné najít v ČR vhodného školitele).

Pravidla pro psaní bakalářských prací jsou stejná pro všechny katedry biologické sekce a najdete je na stránkách věnovaných bakalářskému studiu (pod heslem "Státní bakalářská zkouška na biologické sekci").

Jak probíhají obhajoby bakalářských prací na katedře genetiky a mikrobiologie se můžete dozvědět zde.

Počty bakalářských prací obhájených na katedře za posledních 20 let jsou v souhrnné podobě (s rozlišením jednotlivých školitelských pracovišť) znázorněny na následujícím grafu (bývá aktualizován průběžně vždy po skončení jednoho z období bakalářských obhajob; definitivní počty jsou tedy upřesněny vždy až po skončení příslušného akademického roku):

Konkrétní úspěšně obhájené bakalářské práce i s odkazy na ně (pokud jsou v rámci Digitálního repozitáře Univerzity Karlovy k dispozici) najdete v následujícím přehledu po jednotlivých obdobích / letech:

2020-2024

2015-2019