Výzkum na katedře sociální geografie a regionálního rozvoje se dlouhodobě zaměřuje na odhalení klíčových procesů a mechanismů sociálně-prostorových nerovnoměrností a jejich podmíněností na různých řádovostních úrovních. Cílem výzkumů je analytické a syntetické hodnocení vývoje a úrovně regionální, demografické, socioekonomické a sociokulturní diferenciace společnosti v období její posttotalitní a post-industriální transformace.
V této sekci se můžete seznámit s aktuálně řešenými projekty a granty na katedře nebo s výsledky výzkumu, které byly publikovány v odborných časopisech.
Na katedře působí výzkumné týmy, které jsou organizovány v následujících výzkumných centrech:
- Urbánní a regionální laboratoř (URRlab)
- Výzkumné centrum dopravní geografie (CeDoG)
- Centrum geografického a environmentálního vzdělávání
- Geografické migrační centrum - GEOMIGRACE
- Centrum výzkumu zdraví, kvality života a životního stylu v geo-demografických a společensko-ekonomických souvislostech (GeoQol)
- Centrum ekonomické geografie a regionálního rozvoje (CEGARR)
- Centrum výzkumu geografie volného času (GeoVoČ)
- Centrum pro výzkum v kulturní a historické geografii (KUHIG)
- Centrum pro výzkum otázek regionální a politické geografie (REGPOL)
- Výzkumné centrum rurální geografie (RURAL)
- Centrum pro výzkum měst a regionů (CVMR)
Dlouhodobě se snažíme rozvíjet spolupráce s prestižními světovými univerzitami či institucemi, a to jak na bázi individuální, tak i katedrové. Mezi nejvýznamnější a zároveň i dlouhodobé spolupráce spojené s výukou a výměnou studentů či pedagogů patří tz. Americký semestr – mezinárodní spolupráce s prestižní americkou univerzitou Dartmouth College (USA), která v roce 2018 slavila již 25 výročí. Dále je to spolupráce probíhající od roku 2013 s University of Massachusetts Lowell (USA), kdy pořádáme intenzivní migrační kurz dostupný pro americké i české studenty.
V následující sekci si můžete prohlédnout aktuálně řešené projekty a granty řešené pro různé zadavatele (GAČR, GAUK, TAČR, FP7, sektorová ministerstva aj.).