Vědecké zaměření v oblasti chemického vzdělávání

  • analýza vzdělávacích systémů a kurikulárních dokumentů v ČR a zahraničí
  • koncepce a příprava studijních a metodických materiálů a jejich ověřování v praxi
  • koncepce, tvorba a ověřování nových laboratorních úloh s využitím instrumentální techniky s podporou PC (dataloggery, modulární spektrofotometry)
  • aktivizační a kooperativní metody, projektové vyučování, badatelsky orientovaná výuka chemie
  • statistické vyhodnocování a analýza dotazníkových šetření na SŠ a výsledků přijímacích zkoušek z chemie na PřF UK
  • využití digitálních technologií v chemickém vzdělávání, tvorba a ověřování multimediálních prostředků výuky, vizualizace molekul, digitalizace chemických experimentů, 3D tisk, virtuální realita a využití umělé inteligence (AI)
  • učební úlohy ve výuce chemie jako prostředek osvojování učiva a indikátory výsledků chemického vzdělávání
  • ...

Další činnost katedry

  • odborná a výzkumná spolupráce v oblasti chemického vzdělávání s institucemi v České republice i zahraničí
  • řešitel řady grantů a projektů podporovaných z prostředků ESF, dvou projektů 7. RP EU – ESTABLISH a TEMI, spolupráce se zahraničními univerzitami a mezinárodními organizacemi
  • využití moderního vybavení jako prostředků výuky a didaktického výzkumu, např. 3D stereo projekční technika, sada 3D tiskáren, oční kamera (Eye-tracking) a další přístroje a vybavení, které přispívají ke zkvalitnění chemického vzdělávání

Někteří pracovníci katedry jsou zapojeni i do výzkumu v oblasti odborné chemie (NMR spektroskopie, izolace látek z přírodních materiálů) a životního prostředí.

Členové katedry jsou zástupci ve významných mezinárodních organizacích – IUPAC, IOSTE (International Organization for Science and Technology Education), ESERA (European Science Education Research Association), Division of Chemical Education EuChemS, FEBS.