Vědecké zaměření v oblasti chemického vzdělávání
- analýza vzdělávacích systémů a kurikulárních dokumentů v ČR a zahraničí
- koncepce a příprava studijních a metodických materiálů a jejich ověřování v praxi
- koncepce, tvorba a ověřování nových laboratorních úloh s využitím instrumentální techniky s podporou PC (dataloggery, modulární spektrofotometry)
- aktivizační a kooperativní metody, projektové vyučování, badatelsky orientovaná výuka chemie
- statistické vyhodnocování a analýza dotazníkových šetření na SŠ a výsledků přijímacích zkoušek z chemie na PřF UK
- využití digitálních technologií v chemickém vzdělávání, tvorba a ověřování multimediálních prostředků výuky, vizualizace molekul, digitalizace chemických experimentů, 3D tisk, virtuální realita a využití umělé inteligence (AI)
- učební úlohy ve výuce chemie jako prostředek osvojování učiva a indikátory výsledků chemického vzdělávání
- ...
Další činnost katedry
- odborná a výzkumná spolupráce v oblasti chemického vzdělávání s institucemi v České republice i zahraničí
- řešitel řady grantů a projektů podporovaných z prostředků ESF, dvou projektů 7. RP EU – ESTABLISH a TEMI, spolupráce se zahraničními univerzitami a mezinárodními organizacemi
- využití moderního vybavení jako prostředků výuky a didaktického výzkumu, např. 3D stereo projekční technika, sada 3D tiskáren, oční kamera (Eye-tracking) a další přístroje a vybavení, které přispívají ke zkvalitnění chemického vzdělávání
Někteří pracovníci katedry jsou zapojeni i do výzkumu v oblasti odborné chemie (NMR spektroskopie, izolace látek z přírodních materiálů) a životního prostředí.
Členové katedry jsou zástupci ve významných mezinárodních organizacích – IUPAC, IOSTE (International Organization for Science and Technology Education), ESERA (European Science Education Research Association), Division of Chemical Education EuChemS, FEBS.