Dočerpání mzdových prostředků v roce 2024

Středa 9.10.2024

Vážené kolegyně a kolegové,
rádi bychom jako v minulých letech zveřejňovali průběžné čerpání mzdových nákladů za prosinec 2024, aby byly náklady projektů správně a hladce vyčerpány. Proto Vám, stejně jako v minulých letech, zasíláme termíny pro kontrolu předběžného celoročního čerpání mzdových prostředků ve Vašich rozpočtech ve FIS a CIS.

Výkazy evidence docházky, odměny zaměstnancům, nově uzavřené DPP a DPČ a evidence a rozvrhy práce k DPP a DPČ za listopad 2024 prosíme odevzdat nejpozději do 15. 11. 2024 do 12:00 hodin. V nouzovém řešení postačí docházka elektronicky, podepsaný originál později. Docházka za listopad 2024 se musí zpracovat co nejdříve, aby mohly být včas zpracovány všechny podklady pro prosincový předběžný výpočet mezd.

V letošním roce bude první předběžné celoroční čerpání mzdových prostředků zveřejněno ve FIS a CIS od 13. 12. 2024 od 19:00 hodin do 18. 12. 2024 do 15:00 hodin.

Podklady pro první předběžný výpočet mezd za prosinec 2024 odevzdávejte na zaměstnanecký odbor v těchto termínech:

  • výkazy evidence docházky za prosinec 2024 nejpozději do 22. 11. 2024 do 15:00 hodin. Docházka na prosinec bude na pracoviště rozesílána spolu s docházkou na listopad, nejpozději do 13. 11. 2024 do 12 hodin. Zaslanou docházku budeme brát jako definitivní, další opravy již nebude možné akceptovat. Nastane-li u některých pracovníků v období od 1. 12. 2024 změna v evidenci docházky (nemoc, ošetřování člena rodiny) nahlaste tyto změny osobně nebo e-mailem Marcele Francové (e-mail marcela.francova@natur.cuni.cz) nebo Silvii Vaněčkové (e-mail silvie.vaneckova@natur.cuni.cz) a dále v kopii Ivaně Makovičkové (e-mail ivana.makovickova@natur.cuni.cz)
    Doklady opravňující čerpání ošetřování člena rodiny a jiných překážek na straně zaměstnance musí být doručeny do mzdové účtárny nejpozději do 2. 1. 2025 do 10:00 hodin.
  • nově uzavřené DPP a DPČ od 1. 12. 2024 nejpozději do 28. 11. 2024 do 10:00 hodin
  • evidence a rozvrhy práce k proplacení dílčích i jednorázových DPP a DPČ nejpozději do 2. 12. 2024 do 10:00 hodin
  • odměny zaměstnancům nejpozději do 2. 12. 2024 do 10:00 hodin
  • návrhové listy se změnou mzdy od 1. 12. 2024 nejpozději do 11. 12. 2024 do 10:00 hodin (v případě snížení úvazku nebo výše mzdy je nutný souhlas zaměstnance na návrhovém listu)
  • příkazy k přeúčtování již vyplacené mzdy elektronicky na e-mail ivana.makovickova@natur.cuni.cz (sekce biologie, chemie, celofakultní pracoviště) nebo petra.hlavova@natur.cuni.cz (sekce geografie, geologie) nejpozději do 10. 12. 2024 do 15:00 hodin.

Podklady pro zpracování mezd za prosinec 2024 zaslané do 2. 12. 2024 nemusí nutně obsahovat návrhy na mimořádné odměny. V případě, že si vedoucí pracoviště nebo hlavní řešitel nebude jist výší prostředků, které bude moci rozdělit, může s rozepsáním odměn vyčkat, než budou mzdy předběžně zpracovány.

Druhé předběžné čerpání mezd bude ve FIS a CIS zveřejněno od 20. 12. 2024 od 19:00 hodin do 2. 1. 2025 do 8:00 hodin.

Podklady upravující druhé předběžné dočerpání mzdových prostředků předejte na zaměstnanecký odbor:

  • nově uzavřené DPP a DPČ nejpozději do 16. 12. 2024 do 12:00 hodin
  • evidence a rozvrhy práce dílčích i jednorázových DPP a DPČ nejpozději do 16. 12. 2024 do 12:00 hodin
  • odměny zaměstnancům nejpozději do 16. 12. 2024 do 15:00 hodin
  • návrhové listy se změnou mzdy s účinností od 1. 12. 2024 nejpozději do 16. 12. 2024 do 10:00 hodin (v případě snížení úvazku nebo výše mzdy je nutný souhlas zaměstnance na návrhovém listu)
  • příkazy k přeúčtování již vyplacené mzdy elektronicky na e-mail ivana.makovickova@natur.cuni.cz (sekce biologie, chemie, celofakultní pracoviště) nebo petra.hlavova@natur.cuni.cz (sekce geografie, geologie) nejpozději do 16. 12. 2024 do 15:00 hodin.

Podklady ke konečnému dočerpání mzdových prostředků zašlete na zaměstnanecký odbor nejpozději do 2. 1. 2025 do 10:00 hodin.

Prodlužování pracovních poměrů od 1.1.2025

Návrhové listy na prodloužení pracovních poměrů zaměstnanců zasílejte nejpozději do 22. 11. 2024.

Na předávaných návrhových listech bude v záhlaví v textu zvýrazněno, že se jedná o prodloužení pracovní smlouvy. Dbejte prosím, pokud to bude možné, aby byl zaměstnanci stanoven správný úvazek u prodloužení pracovního poměru. Pokud by se mu úvazek znovu měnil, je to velice složitý proces změny, který se musí řešit v aplikaci WhoIs a s pomocí UVT na RUK.

Vzhledem k tomu, že fakulta je zapojena do Informačního systému UK (aplikace WhoIs NT), který předává data do mzdového programu ELANOR JAVA GLOBAL, musí být zaměstnancům, kteří mají pracovní smlouvu na dobu určitou, prodloužen pracovní poměr v této aplikaci nejpozději poslední pracovní den platnosti pracovní smlouvy. V případě nedodržení tohoto termínu nelze již pracovní poměr zaměstnance prodloužit a  zaměstnanecký odbor musí se zaměstnancem uzavřít nový pracovní poměr s novou pracovní smlouvou. Za nedodržení stanovených termínů a vzniklou situaci je plně odpovědný vedoucí příslušného pracoviště.

Pracovníkům, kterým nebude prodloužen pracovní poměr, je nutné tuto skutečnost vzhledem k možné nedočerpané dovolené (která bude muset být zaměstnanci proplacena) oznámit včas, nejméně měsíc dopředu. Pracovník se dostaví na zaměstnanecký odbor s řádně vyplněným výstupním listem, potvrzením o výstupní zdravotní prohlídce (příkaz děkana č. 7/2020) a průkazem zaměstnance a po skončení pracovního poměru obdrží potvrzení o zaměstnání.

Zaměstnávání občanů se zdravotním postižením

Ze zákona č. 435/2004 Sb. o zaměstnanosti vyplývá povinnost zaměstnávat osoby se zdravotním postižením (dále jen OZP). V případě, že některý zaměstnanec fakulty nenahlásil, že je OZP, měl by tuto skutečnost neprodleně nahlásit a zaslat fotokopie dokladů zaměstnaneckému odboru, nejpozději do 2. 1. 2025.

Žádáme všechna pracoviště, aby dodržela stanovené termíny, a upozorňujeme, že pokud nebudou ve výše puvedených termínech doklady dodány včas, nebudou z kapacitních důvodů zpracovány do příslušného zkušebního pvýpočtu mezd. Zcela určitě ale budou zpracovány do prosincového výpočtu mezd.

Velmi Vám za celý zaměstnanecký odbor děkuji za dodržování všech termínů a věřím, že konec roku společně zvládneme stejně hladce, jako tomu bylo v předchozích letech.

S pozdravem

Ing. Kateřina Konečná
vedoucí zaměstnaneckého odboru

 


Celá informace ve formátu PDF