Opatření děkana č. 37/2021
k zajištění evidence pedagogické činnosti pracovníků podléhajících atestaci

Čl. 1

V souladu s opatřením děkana č. 31/2021 a č. 32/2021 a na základě článku 24 odstavce 12 Statutu Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy a v souvislosti s potřebou zajistit řádné provádění atestací tímto:

A. Ukládám

vedoucím pracovišť u pracovníků podléhajících atestacím evidovat jejich pedagogickou činnost (t.j. výkaz přímé výuky) za každý kalendářní rok.

B. Stanovuji

pravidla pro vedení evidence následovně:

  1. Evidence se vede za kalendářní rok ve struktuře odpovídající členění parametru PED podle opatření děkana č. 32/2021 k provádění atestací akademických a vědeckých pracovníků, Kritéria hodnocení akademických a vědeckých pracovníků. Výpočet parametru PED se provádí specificky pro dané pracoviště a jeho příslušnost k sekci.
  2. Evidence přímé výuky udává počet hodin přednášek, cvičení, terénních kurzů, exkurzí nebo kurzů celoživotního vzdělávání průměrně za týden v daném semestru. Pokud se na výuce podílí více pracovníků, je podíl pracovníka úměrně krácen podle jeho podílu na výuce. Pokud je na cvičení nebo exkurzi v danou dobu zapotřebí přítomnost více než jednoho pedagoga, je možno aktivitu vykázat pro více než jednoho pedagoga.
  3. Při evidenci turnusové nebo nepravidelně probíhající výuky se jeden den praktické či terénní výuky za semestr započítává jako 0,5 h pravidelné výuky týdně za semestr a jeden týden praktické či terénní výuky za semestr se započítává jako 2,5 h pravidelné výuky týdně za semestr.

 

Čl. 2

V rámci evidence tímto dále:

A. Stanovuji, že

  1. Evidence přímé výuky se provádí pomocí Formuláře pro evidenci pedagogické činnosti pracovníka, který vždy na počátku atestačního období nasdílí zaměstnanecké oddělení vedoucímu pracoviště a atestovanému pracovníkovi.
  2. Vyplněný formulář dle předchozího odstavce bude podepsán daným pracovníkem a vedoucím jeho pracoviště. Podpisy je garantována správnost údajů ve formuláři. Vyplněné a podepsané formuláře budou pro potřeby atestací uchovávány a archivovány v písemné formě na pracovišti a v jedné kopii zaslány zaměstnaneckému oddělení po skončení kalendářního roku, a to do 31. 1. následujícího roku.
  3. Evidence přímé výuky bude vyhotovována za každý kalendářní rok a za každého pracovníka podléhajícího atestaci.
  4. Zaměstnanecké oddělení nasdílí sekčnímu proděkanovi elektronickou verzi celkové evidence pedagogické činnosti každého pracovníka pracoviště, který má být v daném roce atestován, v termínu do 15. 2. příslušného roku.
  5. Podklady pro evidenci nepřímé výuky jsou dostupné v SIS a přehled za atestovaných 5 let dodá studijní oddělení. Nepřímá výuka udává počet úspěšně obhájených kvalifikačních prací v příslušném stupni studia, u kterých pracovník byl v roli vedoucího práce, resp. školitele. Vedoucím práce či školitelem se rozumí pracovník, který je v této roli evidován v SIS. Pro danou práci může figurovat pouze jeden vedoucí práce či školitel. Role konzultanta není evidována v rámci aplikace atestačního předpisu, nicméně ji lze v atestačním procesu zohlednit.

B. Pověřuji

příslušné sekční proděkany kontrolou dodržování opatření a plněním stanovených úkolů.

 

Čl. 3
Závěrečná ustanovení

  1. Tímto opatřením se ruší příkaz děkana č. 10/2015.
  2. Toto opatření je platné a účinné dnem jeho vyhlášení.

 

V Praze dne 21. 12. 2021 

  prof. RNDr. Jiří Zima, CSc.
děkan fakulty

 


Opatření ve formátu PDF