Opatření děkana č. 19/2024
k hodnocení technicko-hospodářských pracovníků

ODDÍL I.
Předmět úpravy

  1. Opatření je vydáváno k naplnění opatření rektora č. 53/2023 Rámcové principy kariérního rozvoje technicko-hospodářských pracovníků [1] (dále jen “THP”) na Univerzitě Karlově. Toto opatření stanovuje procesní pravidla pro kariérní rozvoj THP a periodické hodnocení THP Přírodovědecké fakulty (dále jen “fakulta”).

ODDÍL II.
Kariérní rozvoj THP
 

  1. Kariérní rozvoj THP na fakultě se řídí Rámcovými principy kariérního rozvoje THP na Univerzitě Karlově, které jsou přílohou Opatření rektora č. 53/2023.
  2. Plán kariérního rozvoje THP bude projednán vždy při hodnocení THP.

ODDÍL III.
Hodnocení THP

Čl. 1
Skupiny hodnocených pracovníků

  1. Hodnocení podléhá každý THP s minimálním pracovním úvazkem 0,41, zařazeným ve mzdové třídě 4, 5, 6, 7 a 8. V případě pracovníků výhradně placených z grantů/projektů rozhodne příslušný sekční proděkan o nutnosti hodnocení.
  2. Hodnocení dále podléhá každý vedoucí odboru děkanátu, vedoucí celofakultního pracoviště a vedoucí účelového pracoviště (dále jen “vedoucí”).

Čl. 2
Účel hodnocení

  1. Hodnocení THP slouží:
    • k posouzení plnění pracovních povinností THP,
    • k motivaci THP k dosahování co nejlepších pracovních výsledků,
    • k identifikaci oblastí, ve kterých je potřeba zlepšení,
    • k získání zpětné vazby k pracovním podmínkám, chodu fakulty či pracoviště, vč. práce nadřízeného, možnostem dalšího vzdělávání apod.,
    • jako podklad pro udělování ročních odměn.
  2. Hodnocení vedoucích navíc slouží k posouzení jejich manažerských dovedností.

Čl. 3
Hodnocení

  1. THP jsou hodnoceni pravidelně jednou za dva roky, první hodnocení proběhne v roce 2025.
  2. Hodnocení probíhá zpravidla od 1. září do 31. října.
  3. Překážky v práci a výše úvazku budou přiměřeně zohledněny při hodnocení.
  4. Hodnocení probíhá v rámci jednotné univerzitní elektronické aplikace.
  5. Zaměstnanci jsou hodnoceni v těchto oblastech:
    • Naplňování stanovených pracovních cílů za předcházející období
    • Odbornost podle pracovní pozice
    • Měkké dovednosti a osobní přístup
    • Jazykové znalosti (pokud relevantní)
    • ICT dovednosti (pokud relevantní)
    • Manažerské dovednosti (u vedoucích zaměstnanců)

Čl. 4
Průběh hodnocení THP

  1. THP je hodnocen svým nadřízeným (vedoucí pracoviště).
  2. Zaměstnanec v termínu od 1. 9. do 15. 9. vyplní v aplikaci sebehodnocení a stanoví si pracovní cíle na další období.
  3. V termínu od 16. 9. do 31. 10. projde zaměstnanec v rámci pohovoru své sebehodnocení a cíle se svým nadřízeným, který připraví hodnotící zprávu. Nadřízený dále odsouhlasí, příp. upraví pracovní cíle.
  4. Výsledkem hodnotícího pohovoru je písemná zpráva obsahující i pracovní cíle na další období.
  5. Pokud hodnocený s písemnou zprávou nesouhlasí, může na ni písemně reagovat do 10. 11. V takovém případě bude jeho zpráva projednána v rámci komise, kterou jmenuje děkan fakulty.

Čl. 5
Průběh hodnocení vedoucích

  1. Vedoucí prochází pravidelným hodnocením jednou za kalendářní rok.
  2. Vedoucí odborů děkanátu, ředitele botanické zahrady a ředitele přírodovědné školky Rybička hodnotí tajemník, příp. děkan nebo příslušný proděkan, který metodicky řídí pracoviště vedoucího. Vedoucí účelových pracovišť hodnotí sekční proděkan.
  3. Vedoucí v termínu od 1. 9. do 15. 9. vyplní v aplikaci sebehodnocení a stanoví si pracovní cíle na další období.
  4. V termínu od 16. 9. do 31. 10. projde hodnocený/á vedoucí v rámci pohovoru sebehodnocení a cíle s hodnotitelem, který připraví hodnotící zprávu a odsouhlasí, případně upraví pracovní cíle.
  5. Výsledkem hodnotícího pohovoru je písemná zpráva obsahující i pracovní cíle na další období. Z výsledků hodnocení se dále vyvodí závěry, které povedou ke zlepšování a rozvoji především manažerských dovedností vedoucího.
  6. Pokud hodnocený s písemnou zprávou nesouhlasí, může na ni písemně reagovat do 10. 11. V takovém případě bude jeho zpráva projednána na kolegiu děkana fakulty.

ODDÍL IV.
Závěrečná ustanovení

  1. Osobami odpovědnými za kontrolu a provádění tohoto opatření stanovuji vedoucí zaměstnaneckého odboru.
  2. Toto opatření nabývá platnosti dnem jeho vydání a účinnosti 1. 1. 2025.

 

V Praze dne 3. října 2024

  prof. RNDr. Jiří Zima, CSc.
děkan fakulty

 

[1] Zaměstnanci zařazení do mzdových tříd pro ostatní zaměstnance dle čl. 4 odst. 4 písm. b) Vnitřního mzdového předpisu Univerzity Karlovy.


Opatření ve formátu PDF