Opatření děkana č. 19/2024
k hodnocení technicko-hospodářských pracovníků
ODDÍL I.
Předmět úpravy
- Opatření je vydáváno k naplnění opatření rektora č. 53/2023 Rámcové principy kariérního rozvoje technicko-hospodářských pracovníků [1] (dále jen “THP”) na Univerzitě Karlově. Toto opatření stanovuje procesní pravidla pro kariérní rozvoj THP a periodické hodnocení THP Přírodovědecké fakulty (dále jen “fakulta”).
ODDÍL II.
Kariérní rozvoj THP
- Kariérní rozvoj THP na fakultě se řídí Rámcovými principy kariérního rozvoje THP na Univerzitě Karlově, které jsou přílohou Opatření rektora č. 53/2023.
- Plán kariérního rozvoje THP bude projednán vždy při hodnocení THP.
ODDÍL III.
Hodnocení THP
Čl. 1
Skupiny hodnocených pracovníků
- Hodnocení podléhá každý THP s minimálním pracovním úvazkem 0,41, zařazeným ve mzdové třídě 4, 5, 6, 7 a 8. V případě pracovníků výhradně placených z grantů/projektů rozhodne příslušný sekční proděkan o nutnosti hodnocení.
- Hodnocení dále podléhá každý vedoucí odboru děkanátu, vedoucí celofakultního pracoviště a vedoucí účelového pracoviště (dále jen “vedoucí”).
Čl. 2
Účel hodnocení
- Hodnocení THP slouží:
- k posouzení plnění pracovních povinností THP,
- k motivaci THP k dosahování co nejlepších pracovních výsledků,
- k identifikaci oblastí, ve kterých je potřeba zlepšení,
- k získání zpětné vazby k pracovním podmínkám, chodu fakulty či pracoviště, vč. práce nadřízeného, možnostem dalšího vzdělávání apod.,
- jako podklad pro udělování ročních odměn.
- Hodnocení vedoucích navíc slouží k posouzení jejich manažerských dovedností.
Čl. 3
Hodnocení
- THP jsou hodnoceni pravidelně jednou za dva roky, první hodnocení proběhne v roce 2025.
- Hodnocení probíhá zpravidla od 1. září do 31. října.
- Překážky v práci a výše úvazku budou přiměřeně zohledněny při hodnocení.
- Hodnocení probíhá v rámci jednotné univerzitní elektronické aplikace.
- Zaměstnanci jsou hodnoceni v těchto oblastech:
- Naplňování stanovených pracovních cílů za předcházející období
- Odbornost podle pracovní pozice
- Měkké dovednosti a osobní přístup
- Jazykové znalosti (pokud relevantní)
- ICT dovednosti (pokud relevantní)
- Manažerské dovednosti (u vedoucích zaměstnanců)
Čl. 4
Průběh hodnocení THP
- THP je hodnocen svým nadřízeným (vedoucí pracoviště).
- Zaměstnanec v termínu od 1. 9. do 15. 9. vyplní v aplikaci sebehodnocení a stanoví si pracovní cíle na další období.
- V termínu od 16. 9. do 31. 10. projde zaměstnanec v rámci pohovoru své sebehodnocení a cíle se svým nadřízeným, který připraví hodnotící zprávu. Nadřízený dále odsouhlasí, příp. upraví pracovní cíle.
- Výsledkem hodnotícího pohovoru je písemná zpráva obsahující i pracovní cíle na další období.
- Pokud hodnocený s písemnou zprávou nesouhlasí, může na ni písemně reagovat do 10. 11. V takovém případě bude jeho zpráva projednána v rámci komise, kterou jmenuje děkan fakulty.
Čl. 5
Průběh hodnocení vedoucích
- Vedoucí prochází pravidelným hodnocením jednou za kalendářní rok.
- Vedoucí odborů děkanátu, ředitele botanické zahrady a ředitele přírodovědné školky Rybička hodnotí tajemník, příp. děkan nebo příslušný proděkan, který metodicky řídí pracoviště vedoucího. Vedoucí účelových pracovišť hodnotí sekční proděkan.
- Vedoucí v termínu od 1. 9. do 15. 9. vyplní v aplikaci sebehodnocení a stanoví si pracovní cíle na další období.
- V termínu od 16. 9. do 31. 10. projde hodnocený/á vedoucí v rámci pohovoru sebehodnocení a cíle s hodnotitelem, který připraví hodnotící zprávu a odsouhlasí, případně upraví pracovní cíle.
- Výsledkem hodnotícího pohovoru je písemná zpráva obsahující i pracovní cíle na další období. Z výsledků hodnocení se dále vyvodí závěry, které povedou ke zlepšování a rozvoji především manažerských dovedností vedoucího.
- Pokud hodnocený s písemnou zprávou nesouhlasí, může na ni písemně reagovat do 10. 11. V takovém případě bude jeho zpráva projednána na kolegiu děkana fakulty.
ODDÍL IV.
Závěrečná ustanovení
- Osobami odpovědnými za kontrolu a provádění tohoto opatření stanovuji vedoucí zaměstnaneckého odboru.
- Toto opatření nabývá platnosti dnem jeho vydání a účinnosti 1. 1. 2025.
V Praze dne 3. října 2024
prof. RNDr. Jiří Zima, CSc. děkan fakulty |
[1] Zaměstnanci zařazení do mzdových tříd pro ostatní zaměstnance dle čl. 4 odst. 4 písm. b) Vnitřního mzdového předpisu Univerzity Karlovy.