Nová studie doc. Milady Teplé a doc. Petra Distlera v časopise Humanities and Social Sciences Communications

Pátek 28.2.2025

Nová studie doc. Milady Teplé a doc. Petra Distlera z katedry učitelství a didaktiky chemie PřF UK publikovaná v časopise Humanities and Social Sciences Communications (vydavatelsví Springer Nature) se zaměřuje na dlouhodobé dopady badatelsky orientované výuky přírodních věd (IBSE) na motivaci a znalosti žáků v biologii a chemii. 

Výzkum porovnává IBSE s tradičními laboratorními aktivitami, přináší cenné poznatky pro inovace ve výuce a odhaluje klíčové rozdíly mezi chlapci a dívkami i mezi předměty. Závěru studie zdůrazňují důležitost postupného zavádění badatelského přístupu, zejména ve výuce chemie. 


Teplá, M., Distler, P. The impact of long-term inquiry-based science education on students’ motivation and knowledge acquisition: the role of gender, subject, and level of inquiry. Humanit Soc Sci Commun 12, 239 (2025).
https://doi.org/10.1057/s41599-025-04437-3