Dvousemestrální kurz pro studenty na úrovni B1
Asi polovinu obsahu kurzu tvoří rozšiřování znalostí gramatiky, druhou polovinu pak rozšiřování slovní zásoby, zejména v rámci odborného zaměření, ale i v rámci obecného jazyka (ustálená spojení, rozdíly mezi variantami AJ atd.). Důraz je kladen na odbornou AJ a schopnost samostatného ústního projevu i účasti v diskuzích. Studenti v kurzu K4 dále prohlubují schopnost odlišovat formální a neformální styly psaní, např. pomocí pokročilých uvozovacích a spojovacích výrazů či prostředků pro vyjádření důsledku, jsou schopni prezentovat základní vědecké objevy a novinky, přednášet o své vědecké práci a porozumět textům o přírodovědných tématech ze zvoleného zaměření. Studenti se naučí, jak již nabytou slovní zásobu maximálně využít a dále jí rozšiřovat. Gramatika pokrytá v tomto kurzu se shoduje s látkou obvyklou pro tuto úroveň v učebnicích odpovídajících SERR (www.examenglish.com/CEFR/cefr_grammar.htm).
Co to znamená dosáhnout úrovně B2 dle Evropského referenčního rámce (SERR):
„Student dokáže porozumět hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se jak konkrétních, tak abstraktních témat včetně odborně zaměřených diskusí ve svém oboru. Dokáže se účastnit rozhovoru natolik plynule a spontánně, že může vést běžný rozhovor s rodilými mluvčími, aniž by to představovalo zvýšené úsilí pro kteréhokoliv účastníka interakce. Umí napsat srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat a vysvětlit své názorové stanovisko týkající se aktuálního problému s uvedením výhod a nevýhod různých možností.“
Používané materiály:
Informace o studijních materiálech jsou pouze orientační, podklady k výuce si studenti pořídí až po dohodě s lektorem na první hodině.
LIFE upper-intermediate (2012), H. Stephenson, P. Hughes, P. Dummett; National Geographic and Heinle Cengage Learning
New Headway Academic Skills- level 2, S. Philpot, L. Curnick, E. Pathare, G. Pathare & R. Harrison; Oxford
Academic Vocabulary in use (2012), M. McCarthy, F. O´Dell; Cambridge University Press
New English File -Upper Intermediate, Oxford University Press
Aiming to Advance (2010), Z. Strnadová; Leda
Grammar In Use - Intermediate (2009), R. Murphy; Cambridge University Press
TOEFL/IELTS/FCE test preparation materials
autentické texty (popularizační odborné články)
a další