Dvousemestrální kurz  pro studenty na úrovni A2

Polovinu náplně kurzu tvoří upevňování gramatiky, druhou polovinu náplně tvoří rozšiřování zejména obecné slovní zásoby prostřednictvím čtení, poslechu a mluvení. Důraz je kladen na schopnost samostatného ústního projevu a účast v diskuzích. Objevuje se zde již i základní odborná slovní zásoba,zatím ještě bez významnějšího bez oborového zaměření. Studenti se v kurzu K3 naučí rozlišovat mimo jiné formální a neformální styl korespondence, práce s textem je zaměřena na aktuální témata přírodovědeckého zaměření. Kromě slovní zásoby pokrývající populárně odborná témata je výuka zaměřená i na situace z běžného života. Gramatika pokrytá v tomto kurzu se shoduje s látkou obvyklou pro tuto úroveň v učebnicích odpovídajících SERR (www.examenglish.com/CEFR/cefr_grammar.htm).

Co to znamená dosáhnout úrovně B1 dle Evropského referenčního rámce (SERR):

„Student rozumí hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné informace týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase atd. Umí si poradit s většinou situací, jež mohou nastat při cestování do anglicky mluvících zemí. Umí napsat jednoduchý souvislý text na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají. Dokáže popsat své zážitky a události, sny, naděje a cíle a umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány.“

Používané materiály:

Informace o studijních materiálech jsou pouze orientační, podklady k výuce si studenti pořídí až po dohodě s lektorem na první hodině.

LIFE Intermediate (2012),  H. Stephenson, P. Dummett, J. Hughes; National Geographic and Heinle Cengage Learning

New Headway Academic Skills - level 1 (Richard Harrison; Oxford)

Academic vocabulary in use (2012), Michael McCarthy, Felicity O´Dell; Cambridge University Press

English File Intermediate (2007), Oxford University Press

Grammar In Use - Intermediate (2009), R. Murphy; Cambridge University Press

autentické texty (popularizační články)

a další