Opatření tajemníka č. 1/2018
k vnitropodnikovému zúčtování nákladů a výnosů
ve vztahu k vykazování projektových nákladů

1. Předmět úpravy

Základní formou financování projektů je náhrada vykázaných nákladů, v rámci které je příjemci uhrazena část nebo plná výše uznatelných nákladů.

Uznatelné náklady (eligible costs) musí být v souladu s projektovou smlouvou, potřebné, vynaložené po dobu projektu, aktuální, podložené, ekonomické tj. obvyklé, s nulovým ziskem a v souladu s běžnými účetními principy.

Přímé náklady (direct costs) jsou takové uznatelné náklady, které lze jednoznačně přiřadit k projektu.

Nepřímými (režijními) náklady (indirect costs, overheads) se rozumí uznatelné náklady, které nelze přímo přiřadit danému projektu, ale které mohou být identifikovány a doloženy účetním systémem jako vzniklé v přímé souvislosti s přímými uznatelnými náklady projektu.

Následující kritéria jsou stanovena pro případy, kdy pravidla stanovená pro projekt akceptují doložené interní výkony vynaložené v přímé souvislosti s realizací projektu jako přímé náklady projektu a tyto interní náklady nejsou specifikovány jako součást nepřímých nákladů (režií):

  1. interní zúčtování je vedeno jednookruhově prostřednictvím analytických účtů, které jsou svojí podstatou součástí finančního účetnictví:
    Náklady           účet  51813142 – sekvenace, laboratoře
    Výnosy            účet  60213092 – sekvenace, laboratoře
  2. Účty nákladů a výnosů v rámci vnitropodnikového zúčtování se z pohledu výsledku hospodaření vždy musí rovnat a nesmí dojít k výsledné tvorbě zisku nebo ztráty.
  3. Použité účty netvoří výsledný výsledek hospodaření v rámci finančního účetnictví.
  4. Základním nástrojem pro interní zúčtování nákladů projektu je kalkulace, která spočívá ve stanovení vynaložených nákladů příslušného útvaru na daný výkon.
  5. Kalkulace se stanovuje pomocí kalkulačního vzorce v úrovni vlastních nákladů výkonu:
    1. Přímý materiál
    2. Přímé mzdy
    3. Ostatní přímé náklady
    4. Výrobní režie
    5. Správní režie
  6. Pro vystavení a schvalování účetního dokladu platí obecná pravidla (Příloha: Vzor interní faktury)

2. Závěrečné ustanovení

 

Toto ustanovení nabývá účinnosti dnem podpisu.

V Praze dne   27. 02. 2018

  Ing. Karel Mozr, MBA
tajemník fakulty

 


Opatření v PDF