Opatření děkana č. 12/2019
kterým se vydává směrnice o interních předpisech fakulty

Čl. 1
Předmět úpravy

  1. Opatření je vydáno za účelem zajištění jednotnosti a přehlednosti interních předpisů vydávaných Univerzitou Karlovou, Přírodovědeckou fakultou (dále jen „fakulta“).
  2. Směrnice se netýká vnitřních předpisů vydávaných fakultou podle § 33 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, ve znění pozdějších předpisů.

Čl. 2
Interní předpisy

  1. Děkan fakulty vydává interní předpisy ve všech oblastech činnosti fakulty, zejména v oblastech studia, vědy, výzkumu a předpisy týkající se akademických pracovníků a studentů. Interní předpisy děkana mají zpravidla označení „Opatření děkana“.
  2. Tajemník fakulty vydává interní předpisy s působností pro celou fakultu v oblasti ekonomické, v oblasti provozu budov a k zajištění zákonných povinností vztahujících se k řádnému nakládání s majetkem. Tajemník je oprávněn vydávat interní předpisy, týkající se provozu děkanátu a pracovníků děkanátu. Interní předpisy tajemníka fakulty mají zpravidla označení „Příkaz tajemníka.“ Tajemník je dále oprávněn vydávat interní předpisy konkretizující pravidla pro čerpání finančních podpor, zpravidla označovaných jako „Sdělení tajemníka.“
  3. Veškeré interní předpisy musí být před jejich zveřejněním projednány v kolegiu děkana.

Čl. 3
Závaznost

  1. Student je povinen se řídit interními předpisy v rozsahu jeho činností, které vykonává na fakultě.   
  2. Interní předpis nabývá účinnosti dnem, který je v něm stanoven, nejdříve však dnem, kdy byl zveřejněn na intranetu fakulty.
  3. Zveřejnění interních předpisů zajišťuje sekretariát děkana a tajemníka.
  4. Zaměstnanci fakulty jsou povinni se seznamovat se zveřejněnými interními předpisy fakulty.
  5. Interní předpis je závazný pro fakultu a pro všechny zaměstnance fakulty.

 

Čl. 4
Příprava návrhu interního předpisu a jeho projednání

  1. Návrh interního předpisu (dále též „návrh”) zpracuje věcně příslušné pracoviště, do jehož kompetence spadá předmět navrhované úpravy, případně přímo děkan fakulty, nebo tajemník fakulty (dále jen „navrhovatel”). Navrhovatel odpovídá za věcnou i formální správnost návrhu a za jeho soulad s právními předpisy a touto směrnicí.
  2. Navrhovatel zašle návrh interního předpisu v rámci vnitřního připomínkového řízení vedoucím všech dotčených pracovišť. Návrh interního předpisu se zasílá vždy i právnímu oddělení, které prověří soulad návrhu s příslušnými obecně závaznými právními předpisy, jakož i předpisy fakulty a Univerzity Karlovy.
  3. Návrh interního předpisu, upravený podle připomínek dotčených pracovišť a právního oddělení, zašle navrhovatel sekretariátu děkana a tajemníka. Sekretariát zkontroluje úplnost formálních náležitostí
  4. Návrh navrhovatel předloží děkanovi či tajemníkovi. Děkan či tajemník zajistí projednání návrhu interního předpisu na kolegiu děkana. Po projednání návrhu předpisu na kolegiu děkana a jeho podpisu děkanem či tajemníkem sekretariát přidělí předpisu pořadové číslo a zajistí jeho podpis, zveřejnění na intranetu fakulty, uložení a archivaci.
  5. Podmínkou schválení interního opatření upravujícího zásady používání sociálního fondu je předchozí písemný souhlas příslušného odborového orgánu. Návrh takového předpisu po jeho projednání vedením fakulty zašle navrhovatel příslušnému odborovému orgánu.

Čl. 5
Distribuce

  1. Sekretariát děkana a tajemníka zajistí zveřejnění schváleného interního předpisu na intranetu fakulty, kde je interní předpis všem zaměstnancům přístupný.
  2. Zaměstnanci fakulty jsou povinni se po zveřejnění interního předpisu na intranetu bezodkladně seznámit s jeho zněním a ode dne jeho účinnosti interní předpis dodržovat. U zaměstnanců, kteří nově nastoupili do pracovního poměru, zajistí seznámení s platnými interními předpisy přímý nadřízený neprodleně po jejich nástupu do zaměstnání.

Čl. 6
Evidence

  1. Originál schváleného interního předpisu, včetně případné dokumentace o připomínkovém a schvalovacím řízení, je uložen na sekretariátu děkana a tajemníka. Sekretariát je povinen originál schváleného interního předpisu a příslušnou dokumentaci uchovávat v souladu se spisovým řádem.
  2. Centrální evidenci všech platných i zrušených interních předpisů, včetně jejich dodatků, vede sekretariát děkana a tajemníka v listinné formě.
  3. Na intranetu fakulty je vedena centrální evidence všech platných interních předpisů ve formě elektronických souborů.
  4. Dojde-li k pochybnostem o správnosti nebo úplnosti textu interního předpisu vedeného ve formě elektronického souboru, je rozhodující text interního předpisu vedeného v jeho listinné formě sekretariátem děkana a tajemníka.

Čl. 7
Kontrola

  1. Není-li výslovně v interním předpise stanoveno jinak, kontrolu jeho plnění a aktuálnosti vykonává navrhovatel.

Čl. 8
Přechodná a závěrečná ustanovení

  1. Interní předpisy a jejich dodatky vydané před datem účinnosti tohoto opatření, pokud nebyly před tímto datem zrušeny, zůstávají i nadále účinné, a to bez ohledu na jejich druh či označení.
  2. Tímto opatřením se ruší opatření děkana číslo 1/2012.
  3. Osobou odpovědnou za kontrolu plnění tohoto opatření stanovuji tajemníka fakulty.
  4. Toto opatření nabývá účinnosti dnem vyhlášení.

 

V Praze dne 19. 06. 2019

  prof. RNDr. Jiří Zima, CSc.
děkan fakulty

 


Opatření ve formátu PDF