Dopravní geografové k rozšíření Suezského průplavu a k projektu nové Hedvábné stezky. ČRo Plus, 13. 8. 2015
![](https://www.natur.cuni.cz/fakulta/obrazky/foto-marada.jpg/image_full)
Otázky se týkaly jednak rozvoje, efektivity a konkurenceschopnosti světové námořní dopravy, jednak problematiky rozvoje vysokorychlostních železnic v Číně. Globalizovaná ekonomika zvyšuje nároky na transport subdodávek na velké vzdálenosti (Světová banka uvádí, že minimálně 40 % přepravovaného zboží je ve formě meziproduktů), tedy na přepravy nejvýhodněji zajistitelné právě námořní dopravou. Čína svými plány na pevninské propojení s Evropou prostřednictvím vysokorychlostních železnic nutí Evropu reagovat. Kritériem pro vedení tratí jsou zejména politické a surovinové důvody. Celý rozhovor si lze poslechnout na http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3449694.
Akce dokumentů