Opatření děkana č. 09/2024 o zajištění možnosti pokračovat ve studiu stejného nebo obdobného studijního programu

Univerzita Karlova

Přírodovědecká fakulta

Albertov 6

128 00 Praha 2

Opatření děkana č. 09/2024

Čl. 1

Předmět úpravy

1. Toto opatření děkana je vydáno k provedení Opatření rektora č. 9/2024 „Podrobnosti k zajištění možnosti pokračovat ve studiu stejného nebo obdobného studijního programu v případě zániku akreditace a oprávnění uskutečňovat studijní program v rámci institucionální akreditace“.
  2. Toto opatření upravuje podrobnosti a organizační otázky zajištění možnosti pokračovat ve studiu stejného nebo obdobného studijního programu na fakultě pro případ zániku akreditace bakalářských a navazujících magisterských studijních programů (dále také jen „SP“) a studijních oborů (dále také jen „SO“):

bakalářské SP - SO:

SP Klinická a toxikologická analýza - SO Klinická a toxikologická analýza

SP Geologie - SO Praktická geobiologie

SP Biologie - SO Ekologická a evoluční biologie

SP Vědy o Zemi - SO Vědy o Zemi

SP Biologie - SO Biologie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávání

SP Geografie - SO Geografie se zaměřením na vzdělávání,

navazující magisterské SP - SO:

SP Biologie - SO Experimentální biologie rostlin

SP Klinická a toxikologická analýza - SO Klinická a toxikologická analýza

SP Geologie - SO Geologie

SP Demografie - SO Demografie

SP Geografie - SO Sociální geografie a regionální rozvoj

SP Biologie - SO Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školy

SP Biologie - SO Učitelství biologie pro střední školy.

1. Studijní program je konkretizován a prováděn studijními plány.
  2. Studijní plán na dostudování slouží k tomu, aby studenti v nově akreditovaných studijních programech mohli dostudovat bez větších změn.

Čl. 2

Nástupnický studijní program

1. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 16. července 2018 (č. j.: UKRUK/92500/2018-34) a ze dne 15. července 2019 (č. j.: UKRUK/226839/2019-51), určila, že bakalářský studijní program Demografie se specializací Demografie se sociální geografií (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Demografie, studijnímu oboru Demografie se sociální geografií (původní studijní program).
  2. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 16. července 2018 (č. j.: UKRUK/92500/2018-32), určila, že bakalářský studijní program Chemie (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Chemie, studijnímu oboru Chemie (původní studijní program).
  3. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 28. srpna 2018 (č. j.: UKRUK/112607/2018-35), určila, že bakalářský studijní program Chemie a fyzika materiálů (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Chemie, studijnímu oboru Chemie a fyzika speciálních materiálů (původní studijní program).
  4. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 16. července 2018 (č. j.: UKRUK/92500/2018-28), určila, že bakalářský studijní program Aplikovaná geografie se specializací Fyzická geografie a geoinformatika (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Geografie, studijnímu oboru Fyzická geografie a geoinformatika (původní studijní program).
  5. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 19. června 2019 (č. j.: UKRUK/173913/2019-52), určila, že bakalářský studijní program Hospodaření s přírodními zdroji (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Geologie, studijnímu oboru Hospodaření s přírodními zdroji (původní studijní program).
  6. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 19. června 2019 (č. j.: UKRUK/173913/2019-55), určila, že bakalářský studijní program Ochrana životního prostředí (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Ekologie a ochrana prostředí, studijnímu oboru Ochrana životního prostředí (původní studijní program).
  7. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 15. července 2019 (č. j.: UKRUK/226839/2019-9), určila, že bakalářský studijní program Biologie (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Biologie, studijnímu oboru Biologie (původní studijní program).
  8. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 27. května 2020 (č. j.: UKRUK/210160/2020-72), určila, že bakalářský studijní program Geografie a kartografie (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Geografie, studijnímu oboru Geografie a kartografie (původní studijní program).
  9. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 27. května 2020 (č. j.: UKRUK/210160/2020-74), určila, že bakalářský studijní program Hydrologie a hydrogeologie (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Hydrologie a hydrogeologie, studijnímu oboru Povrchová a podzemní voda (původní studijní program).
  10. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 27. května 2020 (č. j.: UKRUK/210160/2020-78), určila, že bakalářský studijní program Molekulární biologie a biochemie organismů (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Speciální chemicko-biologické obory, studijnímu oboru Molekulární biologie a biochemie organismů (původní studijní program).
  11. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 27. května 2020 (č. j.: UKRUK/210160/2020-75), určila, že bakalářský studijní program Klinická a toxikologická analýza (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Klinická a toxikologická analýza, studijnímu oboru Klinická a toxikologická analýza (původní studijní program).
  12. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 27. května 2020 (č. j.: UKRUK/210160/2020-81), určila, že bakalářský studijní program Praktická geobiologie (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Geologie, studijnímu oboru Praktická geobiologie (původní studijní program).
  13. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 27. května 2020 (č. j.:  UKRUK/210160/2020-70), určila, že bakalářský studijní program Ekologická a evoluční biologie (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Biologie, studijnímu oboru Ekologická a evoluční biologie (původní studijní program).
  14. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 24. června 2020 (č. j.: UKRUK/254680/2020-15), určila, že bakalářský studijní program Vědy o Zemi (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Vědy o Zemi, studijnímu oboru Vědy o Zemi (původní studijní program).
  15. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 15. července 2019 (č. j.: UKRUK/226839/2019-10), 1. září 2020 (č. j.: UKRUK/354835/2020-36) a 13. září 2023 (č. j.: UKRUK/490086/2023-12), určila, že bakalářský studijní program Biologie se zaměřením na vzdělávání (maior) se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávání (minor) (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Biologie, studijnímu oboru Biologie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávání (původní studijní program).
  16. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 16. července 2018 (č. j.: UKRUK/92500/2018-35) a 15. července 2019 (č. j.: UKRUK/226839/2019-50), určila, že bakalářský studijní program Geografie se zaměřením na vzdělávání (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Geografie, studijnímu oboru Geografie se zaměřením na vzdělávání (původní studijní program).
  17. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 15. července 2019 (č. j.: UKRUK/226839/2019-14), určila, že navazující magisterský studijní program Experimentální biologie rostlin se specializací Ekofyziologie rostlin (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Biologie, studijnímu oboru Experimentální biologie rostlin se specializací Ekofyziologie rostlin (původní studijní program).
  18. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 16. července 2018 (č. j.: UKRUK/92500/2018-33), určila, že navazující magisterský studijní program Geobiologie (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Geologie, studijnímu oboru Geobiologie (původní studijní program).
  19. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 15. července 2019 (č. j.: UKRUK/226839/2019-12), určila, že navazující magisterský studijní program Buněčná biologie (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Biologie, studijnímu oboru Buněčná a vývojová biologie se specializací Vývojová biologie (původní studijní program).
  20. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 15. července 2019 (č. j.: UKRUK/226839/2019-15), určila, že navazující magisterský studijní program Fyziologie živočichů se specializací Neurobiologie (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Biologie, studijnímu oboru Fyziologie živočichů se specializací Neurobiologie (původní studijní program).
  21. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 26. srpna 2019 (č. j.: UKRUK/265034/2019-18), určila, že navazující magisterský studijní program Genetika, molekulární biologie a virologie se specializací Molekulární biologie a genetika eukaryot (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Biologie, studijnímu oboru Genetika, molekulární biologie a virologie se specializací Molekulární biologie a genetika eukaryot (původní studijní program).
  22. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 15. července 2019 (č. j.: UKRUK/226839/2019-20), určila, že navazující magisterský studijní program Ochrana životního prostředí (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Ekologie a ochrana prostředí, studijnímu oboru Ochrana životního prostředí (původní studijní program).
  23. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 19. června 2019 (č. j.: UKRUK/173913/2019-51), určila, že navazující magisterský studijní program Globální migrační a rozvojová studia (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Geografie, studijnímu oboru Globální migrační a rozvojová studia (původní studijní program).
  24. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 19. června 2019 (č. j.: UKRUK/173913/2019-45), určila, že navazující magisterský studijní program Antropologie a genetika člověka (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Biologie, studijnímu oboru Antropologie a genetika člověka (původní studijní program).
  25. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 15. července 2019 (č. j.: UKRUK/226839/2019-13), určila, že navazující magisterský studijní program Ekologie se specializací Hydrobiologie (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Biologie, studijnímu oboru Ekologie se specializací Hydrobiologie (původní studijní program).
  26. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 15. července 2019 (č. j.: UKRUK/226839/2019-26), určila, že navazující magisterský studijní program Zoologie se specializací Zoologie obratlovců (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Biologie, studijnímu oboru Zoologie se specializací Zoologie obratlovců (původní studijní program).
  27. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 27. května 2020 (č. j.: UKRUK/210160/2020-71), určila, že navazující magisterský studijní program Fyzická geografie a geoekologie (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Geografie, studijnímu oboru Fyzická geografie a geoekologie (původní studijní program).
  28. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 27. května 2020 (č. j.: UKRUK/210160/2020-73), určila, že navazující magisterský studijní program Geoinformatika, kartografie a dálkový průzkum Země (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Geografie, studijnímu oboru Kartografie a geoinformatika (původní studijní program).
  29. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 27. května 2020 (č. j.: UKRUK/210160/2020-77), určila, že navazující magisterský studijní program Krajina a společnost (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Geografie, studijnímu oboru Krajina a společnost (původní studijní program).
  30. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 27. května 2020 (č. j.: UKRUK/210160/2020-76), určila, že navazující magisterský studijní program Klinická a toxikologická analýza (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Klinická a toxikologická analýza, studijnímu oboru Klinická a toxikologická analýza (původní studijní program).
  31. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 19. června 2019 (č. j.: UKRUK/173913/2019-49) a ze dne 31. ledna 2024 (č. j.: UKRUK/38905/2024-18), určila, že navazující magisterský studijní program Geologie se specializací Paleontologie (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Geologie, studijnímu oboru Geologie se specializací Paleontologie (původní studijní program).
  32. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 19. června 2019 (č. j.: UKRUK/173913/2019-49) a ze dne 31. ledna 2024 (č. j.: UKRUK/38905/2024-18), určila, že navazující magisterský studijní program Geologie se specializací Ložisková geologie (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Geologie, studijnímu oboru Geologie se specializací Ložisková geologie (původní studijní program).
  33. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 27. května 2020 (č. j.: UKRUK/210160/2020-69) a ze dne 22. září 2021 (č. j.: UKRUK/421766/2021-6), určila, že navazující magisterský studijní program Demografie (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Demografie, studijnímu oboru Demografie (původní studijní program).
  34. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 27. května 2020 (č. j.: UKRUK/210160/2020-82) a ze dne 22. září 2021 (č. j.: UKRUK/421766/2021-7), určila, že navazující magisterský studijní program Sociální geografie a regionální rozvoj (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Geografie, studijnímu oboru Sociální geografie a regionální rozvoj (původní studijní program).
  35. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 15. července 2019 (č. j.: UKRUK/226839/2019-23), ze dne 1. září 2020 (č. j.: UKRUK/354835/2020-38) a ze dne 13. září 2023 (č. j.: UKRUK/490086/2023-11), určila, že navazující magisterský studijní program Učitelství biologie pro střední školy (nástupnický studijní program) je obsahově obdobný studijnímu programu Biologie, studijnímu oboru Učitelství biologie pro střední školy (původní studijní program).
  36. Rada pro vnitřní hodnocení Univerzity Karlovy v usnesení ze dne 15. července 2019 (č. j.: UKRUK/226839/2019-23), ze dne 1. září 2020 (č. j.: UKRUK/354835/2020-38) a ze dne 13. září 2023 (č. j.: UKRUK/490086/2023-11), určila, že navazující magisterský studijní program Učitelství biologie pro střední školy (maior) se sdruženým studiem Učitelství geografie pro střední školy (minor) (nástupnický studijní program) a též Učitelství geografie pro střední školy (maior) se sdruženým studiem Učitelství biologie pro střední školy (minor) (nástupnický studijní program) jsou obsahově obdobné studijnímu programu Biologie, studijnímu oboru Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školy (původní studijní program) a studijnímu programu Geografie, studijnímu oboru Učitelství geografie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školy (původní studijní program).

Čl. 3

Termín zařazení ke studijnímu plánu na dostudování

Studenti studující v akademickém roce 2023/2024 ve studijních programech a studijních oborech uvedených v čl. 1, odst. 2, jejichž akreditace zaniká, a osoby, jejichž studium těchto studijních programů je přerušeno, budou k 1. 10. 2024 zařazeni do nástupnických studijních programů a organizačně zařazeni ke studijnímu plánu na dostudování. Studenti a osoby s přerušením studiem zapsáni ke studiu dvouoborových studijních programů, jejichž akreditace zaniká, jsou převedeni do studijního programu (maior), který odpovídá tématu závěrečné práce. Původní druhý obor se stává přidruženým studijním plánem (minor). Organizace státních zkoušek bude i nadále realizována podle přílohy 1A a 2A Pravidel pro organizaci studia na PřF UK.

Čl. 4

Závěrečná ustanovení

1. Toto opatření je platné a účinné dnem vydání.
  2. Osobou odpovědnou za realizaci tohoto opatření a kontrolu jeho dodržování stanovuji vedoucí studijního odboru.

V Praze dne 23. května 2024

………………………………………

prof. RNDr. Jiří Zima, CSc.

děkan fakulty