Kompletní mapa genomu drápatky Xenopus tropicalis

Laboratoř vývojové biologie katedry buněčné biologie ve spolupráci s University of Houston, TX, USA, Baylor College of Medicine, TX, USA a Sanger Institute, UK publikovala v časopisu Developmental Biology (IF = 4,689) článek "A genetic map of Xenopus tropicalis."

Laboratoři vývojové biologie se ve spolupráci s výše uvedenými zahraničními institucemi podařilo zkonstruovat vazebnou a fyzickou mapu Xenopus tropicalis. Vazebná mapa je založená na 2886 polymorfních SSLP markerech(Single Sequence Length Polymorphism), které dohromady tvoří 10 základních vazebných skupin (LG1-LG10) a tři menší klastry. Přiřazení jednotlivých LG a klastrů k chromozómům bylo provedeno na základě fyzického mapování 69 cDNA sekvencí metodou FISH-TSA (fluorescenční in situ hybridizace spojená s tyramidovou amplifikací signálu). Příslušné geny byly zvoleny tak, aby výsledná fyzická mapa pokud možno rovnoměrně pokrývala celý genom. Vzhledem k tomu, že provizorní verze genetické mapy byla již delší dobu veřejně dostupná na webových stránkách University of Houston, bylo možné její údaje využít pro identifikaci mutací v celé řadě vývojově významných genů a také pro zavedení nové metody mapování indukovaných mutací do chromozómů na základě gynogenetického křížení a znalosti poloh centromerických SSLP markerů. Na tomto projektu se také podíleli členové Laboratoře vývojové biologie (Khokha et al., 2009).

Citace k anoncovanému článku:

Wells DE, Gutierrez L, Xu Z, Krylov V, Macha J, Blankenburg KP, Hitchens M, Bellot LJ, Spivey M, Stemple DL, Kowis A, Ye Y, Pasternak S, Owen J, Tran T, Slavikova R, Tumova L, Tlapakova T, Seifertova E, Scherer SE, Sater AK. A Genetic Map of Xenopus tropicalis. Dev Biol. 2011; 354(1):1-8.

Literatura:

Khokha M.K., Krylov V., Reilly M.J., Gall J.G., Bhattacharya D., Cheung C.Y., Kaufman S., Lam D.K., Macha J., Ngo C., Prakash N., Schmidt P., Tlapakova T., Trivedi T., Tumova L., Abu-Daya A., Geach T., Vendrell E., Ironfield H., Sinzelle L., Sater A.K., Wells D.E., Harland R.M., Zimmerman L.B. Rapid gynogenetic mapping of Xenopus tropicalis mutations to chromosomes. Dev Dyn. 2009; 238(6):1398-1406

Publikováno: Středa 29.06.2011 10:00