Studenti fakulty
Studijní programy
- Biochemie
- Biologie
- Demografie
- Geografie
- Geologie
- Chemie
- Klinická a toxikologická analýza
- Speciální chemicko-biologické obory
Studenti navazujícího magisterského studia odpovídali na tři otázky:
1. Proč byste doporučil/a studium Vašeho bakalářského oboru právě na naší fakultě dalším uchazečům?
2. Na co nejvíce vzpomínáte z bakalářského studia Vašeho oboru?
3. V čem vidíte největší přínos Vašeho bakalářského studia pro Váš život a Vaše budoucí povolání?
Biochemie
- Kantoři jsou vstřícní, je zde možnost zapojit se do výzkumu.
- Na nezapomenutelný letní kurz Albeř.
- Poznám nové lidi, můžu se lépe zařadit do pracovního prostředí, studium mi dá znalosti a zkušenosti.
Viktor Sinica, obor Biochemie
- Studium na naší fakultě bych doporučila proto, že se studenti potkávají na povinných přednáškách a mají tak velkou šanci vytvořit si dobrý kolektiv. Jak jsem slyšela od studentů jiných škol, není to až taková samozřejmost. Milý je také osobní přístup vyučujících a jejich snaha pomoci studentům.
- Nejvíce vzpomínám na již zmíněný kolektiv, který je podle mě nedílnou součástí studia. I přestože většina přednášek v bakalářském studiu byla nejspíš myšlena jako příprava na předměty odbornější a byly hodně obecné, našla se občas i přednáška, která byla zajímavá.
- Největší přínos bakalářského studia vidím v tom, že jsem se naučila zvládat zdánlivě neřešitelné situace. Naučila jsem se brát zkoušky jako výzvu a ne jako nutné zlo. Přínosem je také spolupráce školy s laboratořemi Akademie věd ČR, jelikož právě práce ve špičkových laboratořích nám poskytla cenné zkušenosti.
Michaela Dvořáková, obor Biochemie
Biologie
- Pokud Vás zajímá biologie, tak si na oboru biologie (tzv. duhový) můžete vybrat ze spousty zajímavých předmětů různého zaměření díky naším modulům.
- Ráda vzpomínám na profesory, kteří přednášeli. Dále na terénní cvičení ze zoologie, kde jsme rašelině hledali největšího pavouka ČR.
- Chci dělat ve vědě a toto studium mě na to nejlépe připraví. Setkám se tu se spoustou skvělých (kvalitních) profesorů.
Petra Suchá, obor Biologie
- Biologie je velice zajímavá věda, která zkoumá, jak fungují organismy. Při studiu jsem se setkala s mnoha odborníky.
- Dobře vzpomínám na vstřícný přístup vyučujících přednášek a na pěkné odborné exkurze.
- Ač bylo studium zajímavé, tak si nejsem jista, zda jsem zcela dobře připravena na povolání, protože práce v zaměstnání se může velmi lišit od studia.
Karolína Horáková, obor Biologie
- Široká nabídka předmětů, brzká možnost profilace a zapojení se do výzkumných týmů, výborní pedagogové, pestrá nabídka mimovyúkových aktivit.
- Výborných zážitků z 1. ročníku bylo mnoho – přednášející, kteří by mě dokázali nadchnout pro obor, který bych si předtím nikdy nevybral. Perfektní zoologická exkurze v Lednici atd. Přednášky na Viničných čtvrtcích.
- Poměrně volný studijní plán (dle individuálních zájmů studenta) a možnost se zapojit do výzkumné skupiny.
Mertin Těšický, obor Biologie
- Výborný přístup vyučujících, technické vybavení na úrovni, množství praktických a terénních cvičení.
- Výborní spolužáci a parta lidí celkově, terénní cvičení.
- Komplexní příprava pro další studium, resp. pracovní pozice po skončení studia; získané vědomosti pro schopnost vyhledávání, třídění informací; praxe ve vyhledávání dat a jejich prezentace.
Roman Džamba, Ekologická a evoluční biologie
- Pro mě bylo důležité jméno a historie UK. Navíc obor EKOEVO a vůbec program biologie dává všem studentům možnost vybrat si předměty, které mě opravdu zajímají. Přístup učitelů a doktorských studentů je velmi vstřícný.
- Na spoustu exkurzí – je jich dost, člověk si může vybrat z různých lokalit a terénních prací.
- Dalo mi to široký rozhled a možnost výběru.
Kateřina Szostoková, Ekologická a evoluční biologie
- Asi bych našla více důvodů, ale především se mi líbí svoboda ve volbě předmětů a také celkový přístup vyučujících.
- Nejvíce určitě vzpomínám na terénní cvičení, zde jsem se naučila nové a praktické věci a užila si spoustu zábavy v přátelském kolektivu. Navíc to bylo za dva roky celkem 5 týdnů příjemného odreagování, většinou během zkouškového období.
- Nejsem si úplně jistá, jestli moje budoucí povolání bude souviset s biologií (ne, že bych nechtěla, ale myslím, že v tom velkém počtu absolventů bude vysoká konkurence). Kdybych si ale měla znovu vybrat obor bakalářského studia, určitě bych neměnila, protože biologie mě baví a ať už bude moje povolání jakékoli, biologie určitě zůstane mým koníčkem.
Martina Nacházelová, Ekologická a evoluční biologie
Demografie
- Dobrá kvalita, možnost navazujícího studia, jiných dobrých míst, kde demografii studovat, v ČR moc není, příjemné prostředí fakulty.
- Skvělý kolektiv.
- Nestuduje to každý, dobrý základ statistiky a informatiky, přehled v ekologii, demografie je zajímavý obor s budoucností.
Lenka Papřoková, obor Demografie se sociální geografií
- Vstřícnost katedry, „DOMÁCKOST“, úzký kruh spolužáků.
- Spolužáky, sportovní kurzy, demografická analýza
- Vysokoškolský titul.
Hana Nerušilová, obor Demografie se sociální geografií
- Dvouoborové studium nabízí zajímavé propojení znalostí, které lze využít i v praxi.
- Na přátelskou atmosféru mezi vyučujícími i ostatními studenty.
- I přes náročnost studia oceňuji, že mi obor poskytl dostatečný teoretický základ a připravil na mnohé problémy, se kterými se člověk setkává v praxi či bud. povolání.
Eva Merglová, obor Demografie - ekonomie
Geografie
- Dodává přehled o světě ve všech možných směrech, seznamuje s informačními systémy (GIS), které jsou docela v praxi využívané.
- Kromě dobré party hlavně na cvičení (z GIS, kartografie, tvorba map) + kurzy (zimní, letní)
- Zatím nemohu posoudit, ale určitě se hodí znalosti práce s GIS
Tereza Poláková, obor Geografie - kartografie
- Zde se učí o zajímavých záležitostech, které jsou všude kolem nás, ačkoliv nás o nich často nenapadlo přemýšlet.
- Ústní zkoušky u nejoblíbenějších vyučujících.
- Vzdělání v perspektivním oboru (čímž myslím především pedologii a hydrologii) + konsekvence ze sociální sféry
Vít Skála, obor Geografie - kartografie
- Studium je vhodné pro uchazeče, kteří nechtějí vyloženě technický obor, ale přesto je studium vhodné např. pro studenty středních škol.
- Na společné sportovní akce organizované fakultou, které jsou dobrým zpříjemněním i příležitostí k seznámení s ostatními studenty.
- Pro budoucí povolání se přiznám, že příliš velký přínos nevidím, spíše další navazující magisterské studium je většího přínosu. Ale pokud mohu jmenovat aspoň jedno, tak je to práce s GIS, která je velmi užitečná.
Kristýna Lihanová, obor Geografie - kartografie
- Studenti mají velký výběr z nejrůznějších předmětů a také již během studia se mohou shánět kontakty na odborníky z oboru, který je nejvíc zajímá.
- Velice příjemné prostředí a nápomocní spolustudenti a dobře kvalifikovaní pedagogové.
- Vzhledem k dvojkombinaci geografie a matematika mohu se uplatnit ve velmi rozsáhlém okruhu prací. Díky studiu geografie mám velmi dobrý všeobecný rozhled, který studenti jiných fakult a škol nemají.
Lenka Havelková, obor Geografie a matematika se zaměřením na vzdělávání
Geologie
- Myslím, že studium přírodních věd přináší opravdu nový životní rozměr :). Navíc naše fakulta shromažďuje lidi a vytváří společenské prostředí, které poznat a v životě mít je super.
- Nejradši vzpomínám na exkurze a terénní kurzy, které byly přínosné jak kvůli mému studiu, tak kvůli spoustě skvělých zážitků s lidmi z oboru. Stejně tak ale vzpomínám i na řadu přednášek.
- Myslím, že v České republice by mě někde na mé budoucí povolání lépe připravili. I kdybych se ale rozhodla tomuto oboru v budoucnosti nevěnovat, o čem pochybuji, je tato škola velmi cenným přínosem pro můj život. Ať už proto, že učí člověka přemýšlet a mít k přírodě jistou míru pokory, tak i z toho důvodu, že akademické prostředí vytváří v člověku řadu společenských a morálních hodnot.
Barbora Hynková, obor Geologie
- Studentů geologie oproti dobách před pár desítkami let značně ubylo, což je škoda, neboť se jedná o obor, ve kterém si najde každý to své. V geologii se snoubí biologie, fyzika, matematika, chemie, historie a spousta dalších oborů. Studium geologie změní Váš pohled na svět (což by měl každý obor, ale geologie ho změní "svým" způsobem) a navíc - geologové jsou jako lidé i vědci příjemní a skvělí lidé:)
- Kurzy - nikdy nezapomenu na šestihodinové pachtění v blátě v útrobách Moravského krasu nebo na nádherný výhled na Jeseníky z vrchu u Karlovy studánky, kde jsme měli kurz geologického mapování.
- Absolventů geologických oborů je většinou nedostatek, proto se nebojím, že bych po dokončení studia nenašel práci. Navíc mám jistotu, že ta práce bude zčásti v přírodě, na čerstvém vzduchu, a zcela určitě bude zajímavá.
Jakub Nedvěd, obor Geologie
Chemie
- Pokud chcete reálně dělat chemii, máte v ČR dvě smysluplné možnosti a tady je přístup učitelů mnohem vstřícnější než na VŠCHT.
- Ještě nevzpomínám, ještě se ho účastním.
- Možnost zjistit na vlastní kůži, co to znamená „dělat vědu“.
David Fatka, obor Chemie
- Lepší chemický obor v České republice nenajdete.
- Spolužáky, rodinou atmosféru a různé formy výzev (při studiu a laborování).
- Naučil mne trpělivosti, pokoře a důslednosti a dodal mi jiný pohled na svět.
Petr Motloch, obor Chemie
- Dostane se vám ucelený přehled, získáte pořádné základy ze všech odvětví chemie a podle vašeho zájmu si pak již stačí vybrat v posledním ročníku zaměření.
- Především rodinný přístup, pedagogy s lidským přístupem a skvělou partu lidí.
- Především samostatnosti, ale také to, že pokud něco chcete, tak stačí jen chtít.
David Hurný, obor Chemie
- Je to velmi zajímavý a široký obor, takže každý kdo má rád chemii i životní prostředí si zde najde to své.
- Velmi dobrý kolektiv a vstřícné jednání vyučujících. Také bych vyzdvihla chování paní prof. Tesařové (garanta oboru), její vstřícnost.
- Široké uplatnění
Jana Šmejkalová, obor Chemie životního prostředí
- Přírodovědecké fakulty připravují středoškolské učitele především po odborné stránce. Mimo pedagogických znalostí a dovedností musí být učitel na SŠ i odborník v daném oboru. Karlova Univerzita má navíc prestiž a lze zde studovat i doktorský program didaktika chemie.
- Přednášky doc. Zuskové a doc. Švecové.
- Velmi dobře mě připravilo po odborné stránce.
Jan Tříska, obor Chemie a biologie se zaměřením na vzdělávání
Klinická a toxikologická analýza
- Studium nabízí především kvalitní procvičení práce v laboratoři, a co se týče přírodovědecké fakulty, vztahy mezi učitely a studenty jsou výjimečné.
- Rád vzpomínám na chvíle, kdy jsem využil konzultačních hodin. Všichni byli vždy nápomocní.
- Při studiu jsem si osvojil základy fyziologie, toxikologie i biochemii a analytickou chemii, které budou určitě přínosné.
Jiří Šimůnek, obor Klinická a toxikologická analýza
- Protože se v tomto oboru naučíte, jak prakticky, tak teoreticky orientovat ve všech odvětvích chemie.
- Úspěšně splněné zkoušky po semestru =). Zajímavá praktika ve všech odvětvích chemie.
- Celkový přehled chemie, orientace v moderních chemických metodách.
Adam Čepa, obor Klinická a toxikologická analýza
Speciální chemicko-biologické obory
- Možnost volby předmětů podle zájmu, poznání různých oborů a propojení s chemií, fyzikou...
- Praktická cvičení, přímé propojení s vědou.
- Možnost poznávat biologii v širších souvislostech a možnost zapojit se do výzkumu.
Eliška Kobercová, obor Molekulární biologie a biochemie organismů
- Jedná se o progresivní obor s velkým potenciálem. Díky modulovému kreditovému systému se může student prakticky od 1. ročníku profilovat prostřednictvím volitelných předmětů do své vlastní oblasti zájmu a možná i budoucí profesi. (Bohužel mi trochu chybí kolektiv, něco na způsob kruhů na jiných VŠ dále fakultní kulturní akce.)
- Na satisfakci na konci zkouškového období a příchod prázdnin =)
- Rozhodně v práci s informacemi. Na střední škole se student naučí učit a zkusí si pracovat s fakty. To pak prakticky využije na VŠ. V zásadě je irelevantní, co člověk studuje (to koresponduje s jeho zájmem), záleží na intelektuální práci.
Michal Zima, obor Molekulární biologie a biochemie organismů
- Studium Molekulární biologie a biochemie organismů na PřF UK je podle mého názoru nejlepší příprava pro práci v tomto oboru – člověk si osvojí teoretické i praktické znalosti, oceňuji také moderní přístup fakulty ke vzdělávání (např. možnost indiv. tvorby rozvrhu, možnost vycestovat na ERASMUS, nový projekt Bakalář plus apod.).
- Velice oceňuji možnost tvorby rozvrhu podle vlastních zájmů. Dále také vzpomínám na spolužáky a lidi na „stejné vlně“.
- Už od mala jsem se zajímala o přírodu a studium na PřF UK mně umožnilo splnit si svůj sen a stát se vědkyní. Studium MOBIBO mě připravuje jak teoreticky, tak prakticky na práci v oboru.
Alena Kučerová, obor Molekulární biologie a biochemie organismů
- Naše fakulta nabízí naprosto volný výběr předmětů a umožňuje tedy každému, aby se specializoval tak, jak sám uzná za vhodné. Pilní studenti využívají a nezneužívají.
- Na celou řadu skvělých přednášejících – skvělých osobností. Také na můj první kontakt s budoucí laboratoří.
- Připravuje na budoucí vědeckou kariéru, považuji Bc. studium za mnohem důležitější, než navazující magisterské.
Vojtěch Dostál, obor Molekulární biologie a biochemie organismů
- Pokud se chcete dále zabývat molekulární biologií a podobnými obory a chcete, aby vaše studium bylo zaměřeno i na biomedicíncké obory, je obor, který studuji ten pravý. Přináší i aktuální informace a novinky ve vědě.
- Laboratorní cvičení. Jsou velkým přínosem, naučila jsem se základní metody, které pak člověk v budoucnu využije i v laboratorní praxi.
- Široký, ale dostatečně podrobný základ pro další specializaci.
Markéta Polidarová, obor Molekulární biologie a biochemie organismů
Akce dokumentů